Foto: Food Festival

Danmarks største madfestival vender tilbage til Tangkrogen

Weekenden bød på en rigtig god nyhed. I 2022 vender Food Festival nemlig tilbage til Tangkrogen, hvor man den 2.-4. september inviterer til en kæmpe madfestival.

Der er godt nyt for alle madelskere. I 2022 vender Food Festival tilbage til Tangkrogen for første gang siden 2019. I 2020 blev festivalen aflyst på grund af pandemien og i 2021 havde man så spredt eventen ud i hele byen med Food Week. Men nu vender festivalen altså tilbage til der, hvor det hele startede, men det bliver ikke nødvendigvis, som det plejer.

”Vores ambition er altid at skabe nye madoplevelser, der overrasker, underholder og åbner sanserne. Så plejer er ikke et ord, vi bruger særlig meget. Restriktionerne har været en anledning til at tænke nyt og finde nye samarbejdspartnere særligt inden for kulturlivet. Dem har vi selvfølgelig tænkt os at invitere med igen, så både madelskere og fødevarebranchen kan se frem til en farverig fejring af madkultur, kreativitet og det gode håndværk”. fortæller Anna Lund, direktør for Food Organisation of Denmark (FOOD), der står bag Food Festival, i en pressemeddelelse.

Læs også: Hvad skal man drikke til jul og nytår? Champagne!

Man er da også klar til at omstille sig, hvis der skulle være restriktioner på afholdelsestidspunktet.

”Vi har i løbet af de seneste to år udviklet en masse praktiske løsninger på, hvordan man afvikler events under restriktioner. Men vi har også lært os selv at arbejde med fleksible scenarier allerede tidligt i udviklingsfasen, så vi altid er forberedt på at tilpasse os situationen. Derfor er jeg helt tryg ved beslutningen om at samle Food Festival på Tangkrogen”, forklarer Anna Lund.

Anna Lund fortæller i pressemeddelelsen, at der både er et behov blandt aarhusianerne og branchen for at have noget at se frem til.

”Lige nu trænger vi alle sammen til at have noget at glæde os til. Særligt de små fødevarevirksomheder og selvstændige madhåndværkere har brug for at vide, at de ikke er alene. De kan se frem til en platform, hvor de kan møde både kunder, indkøbere og potentielle samarbejdspartnere”.