Madmarkedet ved rutebilstationen har vundet pris for crowdfunding-kampagne.
Forud for opstarten af madmarkedet Aarhus Street Food tidligere på året gennemførte stifterne en såkaldt crowdfunding-kampagne, hvor de bad private om folkelån for at støtte projektet. Resultatet var 3,7 mio. kroner fra over 600 donorer. Nu har kampagnen for at rejse pengene vundet en pris.
Dansk Crowfunding Forening har tildelt Aarhus Street Food prisen “Årets lokale helte” for folkelånskampagnen. Det er er anden gang, prisen uddeles, og på madmarkedet er stifterne ikke overraskende glade for prisen.
“Vi er stolte, ydmyge og meget taknemmelige for, at alle I folkelånere støttede op om ideen og projektet… Nå ja, og tak for prisen. Af hjertet tak,” skriver madmarkedet på Facebook.
Prisen gives til projekter, der tilfører værdi til lokalsamfundet, har autenticitet og ærlighed, og som besidder en stærk lokal forankring. Aarhus Street Food bad oprindeligt aarhusianerne om 2,6 mio., men modtog altså over 1 million kroner mere end ønsket.