Sådan finder du frem til madglade gæster

Dette indhold er sponsoreret.

Det kan være svært at drive café eller restaurant – især når man befinder sig i de store byer, hvor konkurrencen er hård. Der er ofte stor rift om kunderne og én enkelt dårlig artikel kan sætte dig helt ud af spillet, så det handler om at være modig, men forsigtig.

Derfor er det vigtigt, at du ved, hvordan og hvor du skal finde dine næste gæster, så du kan lokke flere til. Hvis du først har fået opbygget et stærkt og sundt ry, så skal gæsterne nok valfarte til din café.

Brug annoncering smart

Du gøre brug af en annonce guide, som du kan finde et hav af online. Sørg dog altid for at få hjælp fra virksomheder, som har erfaring, og som skaber resultater

Annoncering er måske lidt kedeligt, når du helst bare vil tilbage til gryderne og i gang med at kokkerere, men det er en nødvendig del af din virksomhed, hvis du vil blive ved med at få gæster ind. Derfor bør du lægge en smart markedsføringsstrategi – muligvis i samarbejde med en kompetent virksomhed.. 

Spred budskabet på sociale medier

De sociale medier er helt perfekte til at sprede budskabet omkring din restaurant eller café – især de sociale medier, hvor man lægger billeder op. Her er det vigtigt, at du er til stede, så brugerne kan finde dig og tagge din virksomhed, når de besøger stedet eller har bestilt mad derfra. Hvis nogen lægger et billede op fra din restaurant eller café, så skal du altid huske at interagere med kunden.

De sociale medier kan også være en god måde at markedsføre på, så brug gerne dine sociale konti til at promovere nye retter eller lign. Hvis du har et lækkert visuelt look online, så vil folk også hellere besøge din restaurant, når de leder efter et godt sted at spise.

Hold events 

Events kan være vigtige for dig og dine kunder. Det kan være events, hvor du inviterer kunder til prøvesmagning gratis. Eller måske et event, hvor du inviterer influencere fra sociale medier, som gennem betaling kan poste billeder fra aftenen på de sociale medier.

Husk altid at opføre dig som en vært, når du afholder et event. Du er nødt til at fremstå professionel, så det fungerer ikke, hvis du har drukket eller lign. i løbet af aftenen. Husk derudover at tage en masse billeder, så du har foreviget begivenheden til fremtidige kampagner og lign.